۱۳۸۹ فروردین ۱۸, چهارشنبه

تورنتو - قسمت اول

 امروز دو هفته هست كه ما توي تورنتو هستيم. چه زود گذشت. با حضور يك بچه كوچولو يك كمي اينجا بدون داشتن ماشين سخت بود. ولي خدا رو شكر كارهامون به خوبي پيش رفت. براي SIN كارت و OHIP  اقدام كرديم . امتحان گواهينامه رانندگي رو داديم و حساب بانكي باز كرديم و ....
تورنتو شهر جالبي هست از همه رنگ و نژادي توش پيدا ميشه ؛ ميشه گفت به ندرت كانادائي ميبينيم ؛ مخصوصاً توي منطقه نورث يورك كه ما اقامت داريم. سيزده به در هم جاي همه خالي رفتيم پارك لزلي . اولش باورم نميشد شايد به جرات توي اين پارك بالاي پنجاه هزار نفر ايراني جمع شده بودند. ابتدا برام جالب بود ولي بعدش برام تاسف برانگيز بود : چي بر سر اين مردم آوردند كه اينهمه ايراني(كه خودم هم يكي از اونا هستم) اونهم فقط توي يكي از پاركهاي تورنتو بايد ببينم. بگذريم ...

۲۲ نظر:

آنديا گفت...

سلام سلام
چه خبر تا اينجا چطور بوده
راضي هستي؟ از تب و تاب اوليه كه در اومدين ديگه
البته يكي ار بهترين شهر ها رفتين ولي الان كه خودت اونجائي بهتر مي توني در موردش بگي
يادش باشهشما الان سفير پيامين و ديد شما براي ما خيلي جالبه و مفيده
به اميد روزهاي خوب براي شما
منتظريم

andeia گفت...

منتظر خبرهاي جزئ به جزئيم ها
به خانواده گرامي سلام برسونين به اميد خدا خوش مي گذره!
منتظر خبرهاي شما

Mary گفت...

سلام
رسيدن بخير. ما منتظر اخبار تورنتو هستيم. در اين دو هفته هم كارهاي مفيدي انجام داديد. كسي اونجا كمكتون مي كنه؟ دوستي يا فاميلي؟
بهرحال اميدوارم زود بتونيد خودتون را با محيط تطبيق بدهيد و از موفقيت هاتون بنويسيد.

باران گفت...

درسته منطقه نورت یورک ایرانی زیاد دیده میشه ! معمولا هر چقدر به طرف داون تاون بری کمتر میشه ! مثلا محله من بیشتر کانادایی هستند و چینی و سیاهپوست کمتر دیده میشه ! در هر صورت ورودتان را به تورنتو تبریک میگم ! اگه کار خاصی یا سوالی داشتین با کمال میل پاسخگو خواهم بود!

حميد گفت...

سلام
سال نو مبارک
انشاا... خوش بگذره
براي سکونت کجا رفتيد ؟
براي خونه چکار کرديد؟
از هزينه ها بگيد
ممنون
حميد

ش گفت...

سلام مي بخشيد من يه سوالي برام پيش اومد من شنيده بودم تا كارت pr نياد نميشه براي گواهينامه امتحان داد ضمنا ميشه در مورد اون بيشتر توضيح بدين چون مقصد ما هم تورنتوست و مثل شما مي خواهيم بار اول بريم و بيايم تا سر فرصت كارها رو بكنيم براي همين مي خوام بدونم تو اين مدت چه كارهايي رو مي تونيم انجام بديم

ش گفت...

ضمنا بليط ما هم با بي ام اي هست البته پرواز دومش ايركانادا . نظرتون در مورد اين پرواز چي ؟ چون من نظرات متفاوتي در اين مورد شنيدم ممنون ميشم از پاسخهاتون

ناشناس گفت...

سلام
سال نو مبارکککککککککککککککککککککک

ارزوی بهترینها رو در سال جدید براتون دارم.....

ایشالا همه چیز بر وفق مرادتون باشه....راستی جای ما رو هم خالی کنید ....

موفق باشید

mona

نام : مهران گفت...

آندياي عزيز
تا اينجا كه من ديدم تورنتو براي زندگي و كار شهر خوبي هست. تعريف شهرهاي ديگه كانادا رو هم زياد شنيدم ولي فكر كنم اينجا براي كار موقعيتهاي خوبتر و بيشتري پيدا بشه و مهمترين چيز براي شروع زندگي در اينجا داشتن درآمد هست. ولي پيدا كردن كار در اينجا مستلزم داشتن زبان مسلط و داشتن مهارت و يا گرفتن يك مدرك كانادائي هست. اميدوارم موفق باشيد.

نام : مهران گفت...

ماري عزيز
ممنون از لطف شما. ما اينجا كارهامون رو همه خودمون انجام داديم. خدا رو شكر راهنمائي هاي دوستان وبلاگ نويس برامون خيلي مفيد بود مخصوصاً http://tehrantonian.blogspot.com
موفق باشيد

نام : مهران گفت...

باران جان سلام.
ممنون از لطف شما. ما هم موقتاً توي اين منطقه هستيم. ايشالا دفعه بعد كه برگشتيم تصميم دارم يك مقداري از اينجا دورتر زندگي كنيم. اينجا هر جائي ميريم (بانك ؛ YMCA ؛ SERVICE CANADA و ...) بالاخره يك ايراني پيدا ميشه. خوبه ولي خيلي جالب نيست !!! نميدونم چرا؟

نام : مهران گفت...

حميد عزيز
براي اقامت سوئيت اجاره كرديم از يكي از جاهائي كه توي پست قبلي اشاره كردم. در مورد هزينه ها هم ميتونم بگم هزينه هاي خورد و خوراك به اندازه ايران و حتي اگه جاهاي خريد خوب روپيدا كني از ايران كمتره. هزينه رفت و آمد زياده ؛ براي هر نفر حداقل 120 دلار در ماه. اگر ماشين داشته باشي هم هزينه اون رو در ماه ميانگين 400 دلار در نظر بگير. البته اينها همه فقط با تجربه دو هفته‌اي من در اينجا بيان ميشه و به عنوان ملاك براي شما نميتونه باشه. موفق باشيد.

نام : مهران گفت...

شين عزيز
گرفتن گواهينامه نيازي به كارت پي‌آر نداره. SIN NO شما به اضافه برگه لندينگ براي گرفتن گواهينامه G1 كافيه. انجام تمام كارهاي اداري شما حداكثر يك هفته وقت ميبره. گرفتن كارت PR حداقل چهار هفته طول ميكشه و بهتره كارت رو بگيريد و برگرديد.
پرواز BMI و فرودگاه لندن خيلي معمولي بود ولي پرواز AIR CANADA و فرودگاه تورنتو عالي!!
موفق باشيد

نام : مهران گفت...

موناي عزيز
جاي شما رو خالي كردم. به سلامتي شما !!!

ش گفت...

سلام ممنونم از جوابهاتون توي وبلاگ ها خوندم ممكنه ترجمه گواهينامه رو از ايران قبول نكنن بهتره بياين اينجا ترجمه كنين و اينكه گواهينامه ايراني اونجا دو ماه اعتبار داره و نيازي به گرفتن بين المللي نيست . مي خواستم بدونم اين مطالب تا چه حد درست و نگفتين امتحان گواهينامه چطور بود سخت يا آسون من شنيدم براي امتحان آيين نامه ميشه مترجم هم گرفت و تستها رو مي توني تا 4 مرتبه اگه بلد نبودي رد كني و تست بعدي رو ببيني مي خوام بدونم اينها واقعا درست يا نه مرسي

مژده گفت...

مهران عزيز خدارو شكر يه مقدار از كارهاتون به خوبي پيش رفت... فرصت داشتي از پرواز از ايران و فرودت هم برامون بنويس... شاد باشي

مهرداد گفت...

سلام مهران عزيز

خوب به سلامتني. بالاخره ساكن شديد. آقا از آنجا بيشتر بگو به قول خورشيد شب مهاجر مثل كدخداي خارج رفته نشويم.
خيلي خوشحال شدم به سلامتي رسيدي! راستي كي بر مي‌گردي؟؟؟

موفق باشي

ناشناس گفت...

با سلام

میشه لطفا آدرس من رو هم به لینکهاتون اضافه کنید؟ من هم لینک شما را قرار داده ام.

http://come2canada.wordpress.com

Unknown گفت...

سلام ...ما هم الان 1 ماه ميشه كه تورنتو هستيم اما به نظر من هزينه خوراك (البته بغير از گوشت)از ايران بيشتر هست ما تا الان 1500 دلار خرج خوراك كرديم 2 نفر و 1 بچه 2 ساله
2500 براي 1 آپارتمان 1 خوابه 300 رفت .آمد

نام : مهران گفت...

ش عزيز
من گواهينامه ترجمه نكردم و فقط امتحان آئين نامه دادم و شهر رو گذاشتم براي دفعات بعد. امتحان رو هم به صورت كتبي و به زبان انگليسي دادم. حقيقتش اين مركزي كه من امتحان دادم سيستم كامپيوتري نداشتن. گواهينامه بين المللي تا جائي كه من شنيدم باهاش توي بزرگراه نميشه بري و اين يعني كشك !!!
-----------------------------------
مژده عزيز
سعي ميكنم توي پستهاي بعدي راجع به فرودگاه پيرسون و لندينگ بنويسم.
-----------------------------------
مهرداد عزيز
ممنون كه سر زدي. حتماً راجع به مشاهدات اين يك ماه بيشتر مينويسم.
-----------------------------------
آذين عزيز
1500 براي خورد و خوراك دو نفر و نصفي خيلي زياده. نميدمنم از كجا خريد ميكنيد ولي ما با همين تعداد نفرات فكر كنم براي يك ماه جمعاً 800-900 دلار بيشتر بيشتر نشه. براي رفت و آمد قبول دارم كه خيلي گرونه. ايشالا كار كه پيدا شد همه خرجها جبران ميشه. موفق باشيد.

fariba گفت...

مهران عزیز سلام خدا را شکر که راحتید جند تا سوال داشتم
1- مدارک تحصیلی را ایران ترجمه کردید؟اخه در سایت مهاجرت نوشته ترجمه ایران قبول نیست
2- فرمهایی که بایستی در مورد وسایلی که الان می بریم و بعدا در فرودگاه به چه صورت بود ؟ بیشتر در بدو ورود به فرودگاه بنویسید
3- چقدر پول می توانیم ببریم در سایت نوشته بایستی حتما دلار کانادا باشد و تعداد اسکناسها و ... را بنویسید. فریبا

ش گفت...

سلام ممنون از توضيحاتتون . من منظورتون رو از اينكه مدارك تحصيلي بايد توسط دانشگاه فرستاده بشه نمي فهمم . يكي از دوستان من كه 22 سال در تورنتو زندگي مي كنه به من گفت تمام مدارك تحصيلي مدارك شغلي رو با خودت بيار چون بايد تطبيق بدن كه به چه صورت و تا چه مقطعي رو ازت قبول مي كنن و توي وبلاگها هم خوندم كه حتي سرفصل دروس رو هم بايد ببريم بعلاوه ريز نمرات . البته اين طبيعي كه استعلام كنن ولي به هر حال وقتي ما مراجعه مي كنيم بايد يه مدركي رو نشون بديم كه واقعا تحصيلات داريم .